Logo Shaddow

تاریخچه ما

تاريخچه پایپکس

شرکت لوله پلی اتيلن پرتو با برند تجاری  پایپکس با بهره گیری از دانش فنی و استفاده از فناوری وتکنولوژی کشور آلمان و کادر متعهد و متخصص درسیستم های لوله کشی بمنظور استفاده بهینه از منابع وحفظ سرمایه های ملی و افزایش طول عمر ساختمانها در راستای توسعه پایدار کشور درسال 1376 تاسیس گردید.

در اين زمان هنوز عمده لوله های مصرفی ساختمانها در کشور گالوانيزه و آهنی بودند که مشکلات فراوان ترکيدی و عمر کم از معضلات بزرگ صنعت ساختمان در کشور به شمار ميرفت و ضرورت استقاده از لوله های جديد را به شدت ايجاب ميکرد.

 

 

دارای افتخارات فراوان و برای اولين بار در ايران

پایپکس از بدو تاسيس تا کنون همواره سعی بر متفاوت بودن داشته است. لذا از همان اول با توليد و يا اختراعات خود برای اولين بار در کشور توانسته جزو معدود توليد کنندگان در رشته خود باشد که اين همه افتخار را همزمان در کارنامه خود داشته باشد:

 

1376: شروع عمليات ساخت کارخانه و تاسیسات توليد پایپکس

1378: توليد و معرفی لوله های پيشرفته PEX برای اولين بار در ايران و تحت ليسانس از آلمان

1379: توليد و معرفی سیستم های لوله کشی کلکتوری برای اولين بار در کشور با قابليت منحصر به فرد تعويض بدون تخريب بنا

1381: توليد لوله های 5 لايه 

1383: توليد لوله های 3 لايه OX مخصوص گرمايش از کف برای اولين بار در ايران

 1386- 1383: توليد زانوهای موازی برای اولين بار که باعث زيبایی در اجرای کار اجرا ميگردد.  زانوهای سايز 3/4 و 1 اينچ

                      زير پکيچ همراه با شابلونهای مخصوص

1391 تا 1393: خريد و راه اندازی اولين خظ لوليد لوله 5 لايه با تکنولوژی پيشرفته ليزر که از تکنولوژی موجود

                      لوله های 5 لايه کشور 20 سال جلوتر ميباشد.

                     هم اکنون فقط 2 کشور در کل خاور ميانه اين لوله های پيشرفته ليزری را توليد مينمايند.

1392: توليد و معرفی اولين عايق گرمایش ويژه کف به بازار کشور  PIS 

1393: ثبت اختراع و معرفی سیستم کلکتورهای مدولار به طور انحصاری در ايران

1393: ثبت اختراع و معرفی سیستم های رايزری مدولار به طور انحضاری در ايران

 

     
   
     

 

کيفيت تمرکز اوليه ماست

مواد اوليه لوله های توليد شده درکارخانه پايپکس از معتبرترين شرکت های صاحب نام سازنده مواد اوليه آمريکايی و اروپايی تهيه می شوند. محصولات در حين توليد به شيوه روی خط (Online) و با بهره گيری از تجهيزات پيشرفته و گران قيمت کنترل کيفيت می گردند. همچنين محصولات توليد شده درآزمايشگاه مجهز پايپکس توسط متخصصين مربوطه به طور منظم نمونه برداری شده و با استانداردهای مرتبط DIN16892 و DIN16893 آلمان و يا ASTM F1281 آمريکا مطابقت داده می شوند.

 

 

     
 

واحد کنترل کیفیت

کليه محصولات توليد شده توسط پايپکس در آزمايشگاهی مجهز واقع در کارخانه پايپکس به صورت منظم و تحت سخت ترين شرايط مطابق استانداردهای DIN16892 و DIN16893 آلمان و يا ASTM F1281 آمريکا مورد آزمايش قرار می گيرند تا در نهايت محصول توليد شده با بالاترين کيفيت در اختيار مصرف کنندگان قرار گيرد.

 

 
     

     
 

برخی از آزمایش ها و نمونه برداری ها به شرح زیر می باشند:
• کنترل ضخامت جدار لوله ها در حین تولید با امواج اولتراسونیک (Ultra Sonic) در 6 نقطه از محیط قطر لوله که این امر باعث می شود لوله ها با قطر و ضخامت یکنواخت تولید گردند.
• تست کلیه لوله های تولید شده با فشار 20 بار برای مدت 20 دقیقه که این تست برای اطمینان از سلامت لوله های تولیدی می باشد.
• کوانتومتریک متالوژی آلیاژ برنج به کار رفته در اتصالات که از این طریق اطمینان 100% از کیفیت مواد اولیه حاصل می شود و در نهایت کیفیت اتصال در دراز مدت تضمین می گردد.
• کنترل اتصالات تولید شده از طریق عکس برداری با اشعه ایکس (X-Ray) برای اطمینان از عدم مُک داشتن اتصال (مُک : حباب های ریز هوا که در هنگام ساخت اتصال در آن به وجود می آید)