Logo Shaddow
 

درها و پنجره ها باید قبل از عملیات بتن ریزی نصب شده باشند که هوای بیرون به داخل ساختمان نفوذ نکند. در غیر اینصورت سیمان به سرعت منقبض می شود. قبل از بتن ریزی باید کارهای زیر را انجام دهیم تا از سلامت سیستم لوله کشی مطمئن شویم:
• سیستم را تحت فشار 6 بار تست نماییم.
• لوله ها را چک کنیم تا در وضعیت مناسب و درستی اجرا شده باشند و سوراخ نباشند.
• عایق ها به درستی و بدون فاصله نصب شده باشند.

 

بتن ریزی سیستم گرمایش از کف

 
بتن استفاده شده برای کف می بایست از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تهیه شود. ضخامت و استحکام بتن متناسب با نوع پروژه ساختمانی می باشد. مطابق استاندارد EN-1264-4، ضخامت بتن (از روی تاج لوله ها) باید حداقل 30 میلی متر باشد. (مقدار توصیه شده پایپکس 45 میلی متر می باشد)
 
     
  روان کننده میزان آب مصرفی بتن را کاهش می دهد و در نتیجه خواص شیمیایی و فیزیکی و مقاومت مکانیکی بتن  افزایش پیدا می کند. بتن با افزودنی، روان تر است و بتن پاشی و پوشش لوله ها سریع تر انجام می شود.  میزان مواد افزودنی برای هر 100 کیلوگرم سیمان، 1 کیلوگرم می باشد که بعد از ریختن کلیه مصالح اولیه در میکسر به بتن اضافه می شود. در صورت استفاده از روان کننده، بهره برداری از سیستم گرمایش از کف 21 روز بعد از بتن ریزی امکان پذیر خواهد بود و در این مدت سطح بتن می بایست مرطوب باشد.
درصورت استفاده از کلسیم سولفات در بتن، بتن به آسانی تراز شده و زودتر خشک می شود. در این حالت سیستم گرمایش از کف [برخلاف سایر روش ها که می بایست بعد از 21 روز روشن شود] می تواند بعد از 7 روز روشن شود. (مطابق استاندارد DIN 18569)
 
     
     
 

درز انبساط

درز انبساط برای جبران کردن تغییرات ابعادی بتن در اثر تغییرات دما به کار برده می شود. درز انبساط زمانی به کار می رود که مساحت بتن ریزی شده از 40 متر مربع و یا طول محیط از 8 متر بیشتر باشد. درز انبساط از بالاترین لایه کف سازی شده (سنگ، کاشی، سرامیک و غیره) تا سطح عایق کاری شده کف کشیده می شود.