Logo Shaddow
     
 

برای بهينه سازی مصرف انرژی لازم است تا از سيستم های دستی و يا الکترونيکی، برای کنترل دمای محيط استفاده شود. راه حل پيشنهادی پايپکس روش های مختلف زير می باشد:

سیستم کنترل دما به صورت دستی (MCS) پایپکس
در اين سيستم با استفاده از شيرآلات قطع و وصل متصل شده به خروجی های هر کلکتور در جعبه مربوطه، امکان کنترل مناطق حرارتی به صورت دستی امکان پذير می گردد. از مزايای اين سيستم، اقتصادی بودن و ساده بودن سيستم کنترلی می باشد.

 
     

     
  سیستم کنترل دما به صورت برقی (ACS) پایپکس
در اين سيستم شيرهای برقی که به حس گرهای الکتريکی در هر محيط به طور جداگانه وصل شده اند، فرمان قطع و وصل هر مدار حرارتی را دريافت نموده و عمليات تنظيم خودکار حرارتی فضاهای مختلف را انجام می دهند.
امکانات ديگری مانند دبی سنج و يا دماسنج نصب شده بر روی هر خروجی و ورودی کلکتور، امکان کنترل های مختلف و متنوعی را برای کاربر ممکن می سازد.
سيستم ACS پايپکس کاملترين روش کنترل دمای فضاهای گرمايش از کف پایپکس می باشد.
 
     
     
 

ترموستات

کنترل دما در روش ACS پایپکس توسط ترموستات های پایپکس صورت می شود. این ترموستات ها انواع مختلفی دارند که به شرح زیر می باشد:

 
 

ترموستات آنالوگ PAT
این ترموستات دمای محیط را در دامنه +5 تا +35 درجه سانتی گراد کنترل می نماید. ترموستات PAT پایپکس دو فصله بوده و تا فضای 25 مترمربع را پوشش می دهد. ولتاژ ورودی این ترموستات 220 ولت AC می باشد.

 
 

ترموستات آنالوگ پایپکس

_____________________________________________________________________________________________

 
 

ترموستات دیجیتال PDT
این ترموستات دارای نمایشگردیجیتال 3 اینچی می باشد و دمای محیط را نیز نمایش می دهد. این ترموستات دو فصله بوده و تا فضای 25 متر مربع را پوشش می دهد. ولتاژ ورودی ترموستات PDT نیز 220 ولت AC می باشد.

 
 

ترموستات دیجیتال پایپکس

_____________________________________________________________________________________________

 
 

ترموستات هوشمند PST
قابلیت برنامه ریزی به صورت هفتگی به همراه 6 حالت برنامه ریزی در هر روز از مزایای ترموستات PPT پایپکس می باشد. این ویژگی باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان سیستم گرمایش از کف می شود. همچنین این ترموستات مجهز به صفحه نمایشگر لمسی 3 اینچ می باشد که اطلاعات مورد نیاز از قبیل دمای محیط، دمای دلخواه و ... در آن نمایش داده می شود.

 
 

ترموستات هوشمند پایپکس

_____________________________________________________________________________________________

 
 

ترموستات بی سیم PWT
این ترموستات دمای محیط را از طریق سنسورهای مربوطه حس و اطلاعات را از طریق امواج رادیویی (بدون نیاز به هر گونه سیم کشی)، به گیرنده مربوطه برای کنترل دما ارسال می کند. ترموستات PWT پایپکس دارای یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی می باشد که در این صفحه نمایش اطلاعات مربوطه را نمایش می دهد. انرژی لازم برای این ترموستات از طریق دو عدد باتری 1/5 ولتی تامین می شود و نیاز به سیم کشی برق ندارد.
قابلیت برنامه ریزی به صورت هفتگی به همراه 6 حالت برنامه ریزی برای هر روز از مزایای دیگر این ترموستات می باشد. این ویژگی باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان سیستم گرمایش از کف پایپکس می شود.

 
 

ترموستات بی سیم پایپکس

 
 
         
  گیرنده های ترموستات های PWT پایپکس در دو نوع قابل عرضه می باشند: گیرنده های تک کاناله و گیرنده های چند کاناله  
 

• گیرنده های چند کاناله پایپکس (PRFM)
این گیرنده ها قابلیت ارتباط تا 8 ترموستات بی سیم با 8 فرکانس رادیویی مختلف را دارا می باشند و می تواند دمای هر محیط گرمایش از کف را از طریق فرمان به شیرهای برقی کلکتورهای ACS به صورت بی سیم و از طریق امواج رادیویی به میزان دلخواه تنظیم و کنترل نماید. این ویژگی باعث می شود در مصرف انرژی صرفه جویی شده و حداکثر آسایس و راحتی را برای کاربر فراهم شود.

 

• گیرنده های تک کاناله پایپکس (PRF1)
این گیرنده ها برای ارتباط با پکیج و یا سیستم های حرارتی که دارای یک شیر برقی کنترل تکی می باشند، مناسب بوده و از طریق ارسال اطلاعات از ترموستات PWT به گیرنده های PRF1، دمای پکیج را با دمای مورد نیاز درخواستی کاربر تنظیم نموده و یا با فرمان به شیر برقی تدریجی اصلی تنظیم می نماید.

 
  گیرنده های چند کاناله پایپکس   گیرنده های تک کاناله پایپکس  
         
     
 

موقعيت نصب ترموستات های پايپکس در سيستم ACS بر روی ديوار، برای تنظيم دمای بهينه اتاق بسیار مهم می باشد. ترموستات پايپکس بايد در جايی نصب شود که شرايط ذيل را داشته باشد:
• دور از منابع حرارتی باشد.
• دور از منابع الکترومغناطيسی باشد.
• در ارتفاع 1/5 متری از کف نصب شود.
• دور از تابش مستقيم اشعه خورشيد باشد.
• دور از در، پنجره و گوشه های دیوار باشد.
• بر روی ديوار های داخلی ساختمان نصب شود و نه بر روی ديوارهای اصلی و سرد.
اگر شرايط بالا، برای نصب ترموستات رعايت نشوند، می تواند بر روی حس گر دمای اتاق تاثير گذارد و منجر به کنترل ضعيف دما شود.